عوارض واریس و درمان آنها

دسته بندی مطالب​

واریس با توجه به ماهیت خود عبارت از نارسایی وریدی است که خودمی تواند منجر به بروز عوارض متعددی گردد.
نارسایی وریدی عمقی و واریس می تواند باعث افزایش فشار داخل وریدی در وریدهای عمقی شده که این فشار افزایش یافته می تواند به وریدهای صافنوس انتقال یافته که بطور ثانویه به وریدهای قابل رویت شده و ظاهر خاص واریس را ایجاد خواهد کرد.
افزایش فشار داخل وریدی می تواندباعث ادم و احساس سنگینی در پاهاشود. ادم به نوبه خود می تواند باعث ایجاد دفورمیتی و بدشکلی اندام شود.

عوارض واریس و درمان آنها

از سوی دیگر واریس می تواند باعث تغییر رنگ پوستی بویژه در پایین زانو شود. این تغییر رنگ معمولا با بروز نقاط رنگی شبیه کک و مک ایجاد شده و می تواند رنگ پوست را بطرف سیاهی ببرد
در بسیاری از موارد این سیاهی ناشی از واریس،برای همیشه باقی مانده و به هیچ وجه تغییر رنگ از بین نخواهد رفت که این امر،ضرورت لیزر سریع و بموقع واریس را نشان می دهد.

مشکل دیگری که در اثر ابتلا به واریس و نارسایی های عروقی ممکنست رخ دهد و در واقع از جمله عوارض واریس می باشد،زخمهای پوستی اندامهاست که گاهی سالها ادامه یافته و بسیار مقاوم به درمان می باشند.

این زخمها معمولا چند روز پس ا زلیزر واریس، بطورکامل بهبود می یابند
از عوارض نسبتا شایع دیگر ناشی از واریس و نارسایی وریدی،می توان به ایجاد ترومبوز و لخته های عروقی اشاره نمود.که بسته به میزان و شدت درگیری می تواند منجر به PTS و آمبولی ریوی و… شود.

درمان ترومبوزهای عروقی ،بسته به مدت زمان شروع و نیز میزان بار ترومبوز و محل درگیری متفاوت بوده و برای درمان می توان از آنتی پلاکتها، آنتی ترومبینها،ترومبولیز،,ترومبکتومی،درمانهای کانزرواتیو و….استفاده کرد. واریس همچنین می تواند باعث بدشکلی اندام شود که در بسیاری از موارد،شدید بوده و درد و سنگینی اندام مبتلا می تواند باعث مشکلات روانی برای بیماران شود.

از عوارض دیگر مربوط به اختلالات عروق وریدی می توان به احتمال خونریزی اشاره نمود که در برخی موارد شدید بوده و به سختی قابل کنترل می باشد که خونریزی نیز در صورت درمان واریس بطور کامل کنترل می گردد.
همه موارد فوق ،ضرورت بررسی سریع واریس و نارسایی های عروقی و لیزر سریع آنرا نشان می دهند. موارد فوق براحتی با استفاده از لیزر واریس یا آراف واریس یا چسب واریس قابل درمان هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *